Welcome

nuova.profilo

Mattia Guidi is assistant professor in political science at Scuola Normale Superiore since 2017. He has been a post-doctoral fellow at the Department of Political Sciences, LUISS Guido Carli, from 2013 to 2017. Previously, he was a post-doctoral fellow at Collegio Carlo Alberto, Turin (2012–13). He got his Ph.D in Political and Social Sciences from the European University Institute (2012). He has given courses, seminars and lectures in various universities and institutions, including Collegio Carlo Alberto, King’s College London, James Madison University, University of Turin, European University Institute. His research focuses on delegation and institutions, independent regulatory agencies, EU competition policy and EU public policies in general. He has published articles on several international journals, including JCMS: Journal of Common Market StudiesRegulation & Governance, European Political Science ReviewActa PoliticaComparative European Politics, and book chapters for the publishers Palgrave MacMillan and Routledge. His monograph “Competition policy enforcement in EU member states” (2016) is published by Palgrave MacMillan in the European Administrative Governance series.

Mattia Guidi è ricercatore in scienza politica presso la Scuola Normale Superiore dal 2017. È stato assegnista di ricerca presso il Dipartimento di Scienze Politiche della LUISS Guido Carli dal 2013 al 2017. In precedenza è stato post-doctoral fellow presso il Collegio Carlo Alberto, Torino (2012–13). Ha ottenuto un Ph.D in scienze politiche e sociali dall’Istituto Universitario Europeo (2012). Oltre che alla LUISS, ha tenuto corsi, seminari e lezioni al Collegio Carlo Alberto, King’s College London, James Madison University, Università di Torino, Istituto Universitario Europeo. I suoi interessi di ricerca includono lo studio di processi di delega e istituzioni, le autorità indipendenti di regolazione, la politica della concorrenza dell’Unione Europea e le politiche pubbliche europee in generale. Ha pubblicato articoli su varie riviste internazionali, fra cui JCMS: Journal of Common Market StudiesRegulation & Governance, European Political Science ReviewActa PoliticaComparative European Politics, e capitoli in volumi per gli editori Palgrave MacMillan Routledge. La sua monografia “Competition policy enforcement in EU member states” (2016) è pubblicata da Palgrave MacMillan nella serie European Administrative Governance.

Email: guidim@luiss.it || Website: mattiaguidi.com || Google Scholar profile || CV